torsdag 1. september 2011

Biola-pannekaker: glutenfrie

Flottet meg litt til frokost i går, og dette ble absolutt et godkjent påfunn. Biola i stedenfor melk i denne røra gir et veldig saftig resultat og det er nesten så man får følelsen av at pannekaka smelter litt på tunga. Blåbærbiola var mitt valg, men du kan like godt bruke noen av de andre sortene: aprikos, bringebær, solbær, you name it. Himla godt med for eksempel bringebær eller blåbær til.


Glutenfrie biola-pannekaker
2 egg
2 dl biola -blåbær eller annen type biola
1,5 dl semper fin miks, eller annen lys melblanding
0,5 ts vaniljesukker
1 ts natron
1-2 ss sukker, alt etter smak

Pisk eggene lett sammen, og tilsett resten av ingrediensene. Du kan også bruke en stavmikser og bare kjøre røren glatt sammen. Fiks ferdig. Sett stekepannen på middels varm plate og la den bli god og varm. I mens kan røren få hvile noen minutter.


  Stek pannekakene i olje eller smør -størrelsen velger du selv. Jeg endte opp med ca. 6 middels store. Nyt og spis dem med akkurat hva du måtte ønske. Jeg mumset innpå med philadelphiaost og bringebær. Nam!

6 kommentarer:

  1. Disse såg veldig fristende ut!! Namnam!! :)))) Men vanilje står det! er det vaniljesukkeR? :)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg har nettopp spist dem til frokost for tredje dag på rad nå.. ;-)
    Vaniljesukker, ja! Feilen er rettet opp.

    SvarSlett
  3. Takk! :) Nå er ingrediensene handlet inn og her blir det testet til kvelds! :-) Gleder MEG! :D

    SvarSlett
  4. Så bra! Håper det kommer til å smake. Anbefaler virkelig litt friske bær og philadelphiaost til! :-)

    SvarSlett
  5. Fantastisk! Her er mitt resultat, linker til din blogg selvsagt! :)http://glutenfrieverden.blogspot.com/2011/09/glutenfrie-biola-pannekaker.html

    SvarSlett
  6. Kam man bruke bakepulver istedefor natron? :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...